понеділок, 24 березня 2025 р.

День безпеки:"Я не панікую" Всесвітній день метеорології.

 Вітаю. Усіх запрошую на ранкову гімнастику. Виконуємо вправи та набираємося сили та здоров'я.


Хвилина мовчання


Ознайомлення із соціумом

Тема:"Небезпечні ситуації"

Повчальне відео 

Тема: "Всесвітній день метеорології"

Художньо-продуктивна діяльність. Ліплення

Тема: "Парасолька"

Мета: вміння складати ціле з рівних частин; удосконалювати вміння ділити ціле на частини та розкочувати пластилін між долонями круговими рухами. Закріпити прийом прищипування кінчиками пальців. Тренувати в міцному скріпленні частин, щільно притискаючи їх один до одного. Вправляти у вмінні користуватися стекою. Розширювати і поглиблювати знання дітей про сезонні зміни у природі. Розвивати естетичний смак, відчуття кольору.  Виховувати наполегливість, прагнення досягти результату в роботі

Здоров'я та фізичний розвиток

Тема: Стрибки в довжину з місця. 

Мета: повторити комплекс загльнорозвивальних вправ; закріплювати навички стрибків у довжину з місця та кидання мішечка з піском у вертикальну ціль; розвивати швидкість і спритність під час гри «Лисиця в курнику».

Матеріали та обладнання:  шнур, мат, щит. 

Хід

I. Вступна частина. Ходьба зі зміною темпу (35 с). Ходьба на зовнішніх сторонах стоп (25 с). Біг у середньому темпі. 

Комплекс загльнорозвиваюих вправ «Чапля».

II. Основна частина.

Стрибки в довжину з місця  відстань 50-60см.), (5–6 підходів).

Кидання мішечка з піском (200гр.) правою та лівою рукою з-за голови (висота центра мішені 1,5 м. з відстані 1,5-2 м.)

Гра «Лисиця в курнику».

III. Заключна частина. Вправи на дихання. Ходьба в повільному темпі (35 с)

Дослідницька діяльність:"Що тане швидше - лід чи сніг?"

Мета: поглибити знання дітей про властивості снігу та льоду . Розвивати спостережливість. Виховувати бажання досліджувати.

Поради батькам

Панічна атака у дитини – як допомогти

Панічна атака – раптовий приступ сильного страху без видимої причини. Це не обовʼязково жах перед реальною небезпекою, коли є загроза життю чи здоровʼю – вона може статися з будь-ким, будь-де і будь-коли. 

Напади паніки мають різні прояви й іноді можуть нагадувати серцевий напад:

  • пришвидшення серцебиття, 
  • тремтіння кінцівок чи усього тіла, 
  • задишка або утруднене дихання,
  • спазми в животі або нудота,
  • біль у грудях,
  • головний біль,
  • запаморочення, 
  • озноб або жар,
  • сильне потовиділення,
  • оніміння тощо.

Якщо ви спостерігаєте у дитини такі симптоми у поєднанні зі станом переляку, втратою контролю над тілом і думками, спробуйте перевести її увагу на щось конкретне, що відбувається в цей момент. 

Хибна стратегія

Не має сенсу звертатися до дитини, яка відчуває панічну атаку, з проханням заспокоїтися, не боятися: фрази на кшталт «Не бійся» і  «Заспокойся» не спрацюють. У такому стані дитина вас просто не почує або не зрозуміє сенсу умовлянь. 

Краще, звернувшись на імʼя до дитини, скажіть: «Я бачу, що ти наляканий/а, але я поруч і допоможу тобі з цим впоратися». 

Так само не варто знецінювати емоції та страх дитини. «Нічого страшного не сталося», «Не варто так переживати» – невдала підтримка. 

Натомість визнайте почуття дитини й спробуйте перевести її увагу на щось реальне, конкретне. 

Гарна стратегія

  1. Увага: зверніться до дитини на імʼя, попросіть назвати або повторити ваше; спробуйте зустрітися поглядом, попросіть подивитися на вас і кивнути, що бачить вас. 
  2. Дихання: добре, якщо дитина обійме себе, схрестивши й трохи стиснувши руки на грудині, і буде так повільно дихати, відчуваючи як рухаються ребра. попросіть зробити кілька глибоких вдихів і видихів. Попросіть зробити кілька глибоких вдихів і видихів, а далі дихати повільно, з довгим видихом, наче задуваємо свічки на торті.  Можна зробити повороти тулубом, наче скручуємося. 
  1. Тремтіння: якщо дитина тремтить, попросіть її потрусити руками, мов струшує воду з долонь, а потім – усім тілом, немов мокрий собака, який струшує з себе воду. Також можна спробувати напружити м’язи ще сильніше, а потім потягнутись – і «розтанути», мов сніговик. 
  2. Тактильний контакт: з дозволу дитини – міцно обійміть або стисніть руку, розітріть тіло.
  3. Зосередження на реальності: попросіть сказати, що він/вона чує, бачить, які запахи і смаки відчуває. Або запропонуйте описати якийсь навколишній предмет в найдрібніших подробицях чи порахувати, скільки людей у зеленому (червоному).
  4. «Заземлення»: попросіть подивитися на свої ноги, зробити перекати стопою, зігнути та розігнути пальці стоп або спертися спиною та/або сідницями на нерухому опору.
  5. Дія: дати воду, щоб дитина сама розкрутила пляшку, попила.
  6. Фіксація результату: обовʼязково проговоріть, що страх минув, відновіть хронологію і підсумуйте, що зараз все добре. 

  1. запропонуйте описати якийсь навколишній предмет в найдрібніших подробицях чи порахувати, скільки людей у зеленому (червоному).
  2. «Заземлення»: попросіть подивитися на свої ноги, зробити перекати стопою, зігнути та розігнути пальці стоп або спертися спиною та/або сідницями на нерухому опору.
  3. Дія: дати воду, щоб дитина сама розкрутила пляшку, попила.
  4. Фіксація результату: обовʼязково проговоріть, що страх минув, відновіть хронологію і підсумуйте, що зараз все добре. запропонуйте описати якийсь навколишній предмет в найдрібніших подробицях чи порахувати, скільки людей у зеленому (червоному).
  5. «Заземлення»: попросіть подивитися на свої ноги, зробити перекати стопою, зігнути та розігнути пальці стоп або спертися спиною та/або сідницями на нерухому опору.
  6. Дія: дати воду, щоб дитина сама розкрутила пляшку, попила.
  7. Фіксація результату: обовʼязково проговоріть, що страх минув, відновіть хронологію і підсумуйте, що зараз все добре. 

«Словничок» батьків під час спілкування з дитиною, у якої панічна атака

Під час панічної атаки у дитини говоріть з нею спокійно і впевнено, звертайтеся на імʼя, використовуйте максимально короткі, чіткі фрази. Наприклад, можна скористатися наступними варіантами: 

Ти мене бачиш? Кивни.

Мене звати… / Як мене звати?

Як тебе звати?

Я тобі допоможу.

Дихай зі мною.

Куди ти йшов, що робив, що ти почув/побачив (важливо відновити ланцюжок подій)?

Нині все закінчилося, зараз ти в безпеці.

Було дуже складно, але ти впорався/впоралася.

Панічні атаки не є небезпечними для здоровʼя та життя людини, але вони можуть бути симптомом інших психічних розладів. Тому, якщо вони повторюватимуться, варто звернутися до лікаря (педіатра, сімейного лікаря або психіатра).


Це всі завдання на сьогодніДякую за співпрацю. Бажаю гарного дня.

Немає коментарів:

Дописати коментар

День домашніх тварин.

  Вітаю. Усіх запрошую на ранкову гімнастику. Виконуємо вправи та набираємося сили та здоров'я. Хвилина мовчання  Ознайомлення із природ...